10. júna 2017

Zletnieva sa

Včera som objavila jednu úžasnú malú kaviarničku, kde hrali tanečné španielske melódie a robili výbornú viedenskú kávu s kopou pravej šľahačky 😋.
Tak výborne som už dávno neprokrastinovala...
Ale to len tak pomimo. O kávičke a kaviarňach možno neskôr.

Opäť ku mne zavítala krátka kreatívna chvíľka a keďže v príbehu som teraz trošku zamotaná (hoci sa mi predsa len podarilo aspoň o máličko pokročiť) a na iné veci akosi tú pravú náladu nemám, tak som sa rozhodla pre jeden ďalší tag. Nechcem, aby sa to tu premenilo na čisto tagové miesto a v dohľadnej dobe by som rada uverejnila aj čosi iné, ale aktuálne ešte stále riešim tú diplomku a...skrátka takéto niečo nemám výčitky vypĺňať. Však keď už prichádza to leto! (Hoci u nás aktuálne prší 😅).

Tag som našla TU a tiež TU ;-)


1. Kniha, ktorá ti svojou obálkou pripomína leto.

The Lake of Dreams bola jedna z prvých kníh, ktoré som čítala v angličtine a bolo to počas leta 2013, keď som pracovala ako plavčíčka v zahraničí.
Na obálke sa nachádza nočné jazero, ktoré možno niekomu nemusí pripomínať to pravé "leto", ale mne sa pri tom pohľade skrátka vybavia teplé letné noci a atmosféra istých očakávaní a letných romancí.
Dej si už presne nepamätám, ale viem, že na vtedajšie horúce dni strávené pri bazéne bola knižka ako stvorená :-) A niektoré opisy boli krásne vypracované.


“The challenges in this place are real and sometimes very difficult, but I've learned to slow down and look for beauty in my days, for the mysteries and blessings woven into everything, into the very words we speak.”


2. Kniha sladká ako zmrzlina.

Niečo sladké...hm. Ťažko vybrať, keďže v mojej zbierke sa nachádzajú zväčša fantasy :D. Ale tak, ak mám vybrať niečo že doslova romantické a bez iných okolitých šumov, napadne mi ako prvá séria Wallflowers od Lisy Kleypas. Historické romániky o štyroch wanna-marry dievčatách, ktoré sa spoja dokopy a hľadajú si svojich vyvolených. Čo je zaujímavé, že dej každej sa odohráva v inom ročnom období, mne osobne sa najviac páčila Vôňa Jesene, proste spojenie uhladeného Angličana a drzej Američanky a ich vzájomnej nenávisti ma dostala, aj napriek tomu, že som dovtedy bola verná fakt čisto tým fantasy veciam. Vlastne, toto bol môj prvý pravý historický román.

"Niektorí ľudia si myslia, že parfumy sú zázračné. Ich vôňa je čistá a éterická. Niektoré vône môžu prebudiť aj fantómov minulej lásky, najsladšej spomienky."



3. Kniha, ktorá ti vždy zlepší náladu.

Asi nemám knihy, ktoré by som si čítavala nejako pravidelne. Vlastne aj re-readingy praktikujem skôr výnimočne. Preto v tejto časti uvediem veci trošku z iného súdka. Keď sa chcem zasmiať, rada občas siahnem po zbierke aforizmov, alebo krátkych poviedok. Aktuálne tú knihu akosi neviem nájsť, ale jednou z nich je Slepačia polievka pre dušu. Sú tam príbehy, ktoré naozaj pohladia a vedia zdvihnúť náladu v akomkoľvek rozpoložení.






4. Kniha, ktorá je vážne hot.

Uuu, priznám sa, v mojej skromnej zbierke tvoria new adultovky skôr to menšie percento. Dôvod je taký, že mne to príde strašne všetko na jedno kopyto, nemôžem si pomôcť. Ale tak, určite sa nájdu nejaké tie výnimky. Môžem tu zaradiť napríklad Radšej nikdy (J.A. Redmerski), alebo Jamaica Lane (Samantha Young) - kniha, ktorú som kedysi dávno požičala a odvtedy sa mi nevrátila 😌.



5. Akú knihu si si vzala so sebou na dovolenku.


Úprimne, priznám sa, na "klasickej" dovolenke som nebola už ani nepamätám. Dôvod je taký, že moje letá počas výšky trávim už pravidelne pracovne v zahraničí. Ale vlastne, ja ich všetky beriem ako také polo-pracovné polo-dovolenky :-)). 

Okej, moje knižné tipy budú teraz cestovateľské. Na prvom mieste sa aktuálne nachádza Umenie zablúdiť od Boriska Filana, ktorý vie tú pravú cestovateľskú atmosféru zachytiť skutočne autenticky (mám sa čo učiť, hehe). Spomenúť tu musím jednoznačne aj Jedz, modli sa a miluj. Film bol...okej, ale kniha mala určite väčšie čaro ;-).



"Ja veľmi často nie som tam, kde by som práve mal byť. Ale našťastie som vo vhodnej chvíli tam, kde by som byť nemal." - Boris Filan



6. Ideálna kniha na povaľovanie sa pri vode.

Nuž, poslednou knihou, ktorú som čítala priamo pri mori, bola Bitterblue (Iskrivá) od Kristin Cashore. Áno, fantasy, konečne!



“But that's how memory works," Bitterblue said quietly. "Things disappear without your permission, then come back again without your permission. And sometimes they came back incomplete and warped.”


 



7. Vyber si knižného priateľa/kamaráta, s ktorým by si chcela stráviť leto.

Nie, tieto otázky nemám rada, veď je tých postáv toľko! 😄
Aktuálne som však v akejsi útlmovej fáze, že nie som v nadšení po práve-dočítaní nejakej super-truper knihy, preto sa musím zamyslieť lepšie.
Mal by to byť rozhodne niekto, s kým by som sa nenudila. 

Hm...teraz to dám len tak z brucha - dvojičky Weasleovcov. No a čo, že sú dvaja. Väčšia sranda!


tumblr.com

S kým by ste chceli stráviť najbližšie leto vy? Dajte nejaký dobrý tip!


(Ach jo...a zase som tú prokrastináciu akosi pretiahla...)

Zdroje obálok: goodreads.com, martinus.sk

7 komentárov:

  1. "Ja veľmi často nie som tam, kde by som práve mal byť. Ale našťastie som vo vhodnej chvíli tam, kde by som byť nemal." - Boris Filan

    Toto je super citát :D :D

    Takisto sa mi úplne ráta tvoja voľba kamaráta na leto! S Weasleyovie dvojičkami by mohla byť riadna sranda :)

    Veľa zdaru s diplomkou! Nech to už máš čím skôr z krku :)

    P.S.: Ďakujem za gratuláciu! (:

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. On tam má veľa super citátov, pri čítaní knihy som sa veru nasmiala :-).
      Ďakujem, potrebujem teraz hlavne pevné nervy :D

      Odstrániť
  2. Skvělý tag i tvé odpovědi :) Vážně jsem se hezky pobavila a početla si :) Teď mi moc svojí obálkou připomíná léto kniha Láska a gelato :D Asi kvůli té zmrzlině :)A Jamaica Lane je vážně hot :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Knihu Láska a gelato nepoznám, ale ďakujem veľmi pekne za tip! Zmrzlina je rozhodne letná :))
      Jamaica bola fajn, hoci som ju čítala už dávnejšie, ale rozmýšľala som aj nad ďalšími časťami z tej série :)
      Ďakujem za komentár :)

      Odstrániť
  3. Hej s Fredom a Georgom by bola mega sranda! Diplomovku dáš nemaj boja :) Tú knižku Jamaica Lane si asi kuknem niekde :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Však, by bola dobrá zábava s nimi :D Aj keď neviem, prečo mi napadli práve oni, lebo je naozaj kopa postáv, ktoré by bolo fajn tak stretnúť v skutočnosti a minimálne pokecať :D :)

      Odstrániť