27. januára 2017

Staro-nová klasika: koťogo

Jedna z mojich veľkých závislostí je káva.
Kedysi to bola klasická instantná, veď predsa len, dať si uvariť a vodu a zaliať prášok je asi ten najrýchlejší spôsob. Avšak, to, čo je rýchle (a lacné), nie je vždy aj kvalitné.

Počas môjho niekoľkomesačného pobytu na Mallorce som mala jednu spolubývajúcu. Filipínčanku, ktorá však sedem rokov žila v Taliansku a práve odtiaľ si doniesla jeden zvyk. Ktorý sa rýchlo nalepil aj na mňa :-)



Áno, ide o moka kávovarik, známy aj pod názvom koťogo. Už skôr som sa oň trošku zaujímala, ale akosi som sa k nemu reálne nedostala, až kým mi ho neukázala vyššie spomínaná spolubývajúca. 
A poviem vám, na tú kávičku proste nemá nič!
Navyše, ak si nájdete naozaj dobrú a kvalitnú arabicu (a vôbec to neznamená, že musí byť hneď aj drahá, pila som naozaj kvalitnú kávu v podobnej cenovej úrovni, ako by som zaplatila za tú instantnú, len treba vedieť, kde hľadať ;-).



Príprava je v podstate veľmi jednoduchá. Kávovar sa skladá z troch častí, z ktorých do spodnej nalejete vodu, do strednej nasypete kávičku (podľa toho, akú silnú chcete, nemusí to byť plné) a následne zakrútite vrchnú časť.



A potom už len dáte variť, ak máte plynový sporák, lepšie na menší plameň (nemal by presahovať obvod kávovaru). Za cca 5 minút začne voda vrieť a pekne sa "prekvapká" zo spodnej časti do tej vrchnej. Netreba sa báť, stačí si len zvyknúť :-)

A lala, kávička je hotová! 



Ja si zvyknem najskôr naliať a trošku zohriať mlieko, do ktorého ju potom nalejem, ale v podstate toto je už na vás :-).

Ak máte nejaké otázky, kľudne sa pýtajte.

Doskávovania!




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára