31. januára 2017

Maureen Johnson: Meno Hviezdy



Z originálu: The Name of the Star (Shades of London #1)

Žáner: Young Adult, Fantasy - paranormal



Úprimne, túto knižku v paperbackovej väzbe som si kedysi dávnejšie objednala v akcii za jedno či dve eurá. A potom mi stála na poličke...až doteraz. Najskôr som síce chcela siahnuť po inej, ale občas máte taký ten pocit, že - ha, na teba mám proste chuť! A tak som sa začítala a musím povedať, že na prvé posedenie poležanie som sa dostala až niekde za polovicu a keby nebolo po druhe hodine ráno, pokračovala by som pokojne ďalej.

Čo ma na nej zaujalo? V podstate, začiatok je taký nejaký klasický - stredoškoláčka Rory sa presťahuje s rodičmi z Ameriky do Anglicka a nastúpi do novej školy,...nový systém, noví spolužiaci. Nebolo by na tom nič divné, keby však neprišla akurát v čase, keď sa niekto rozhodol zahrať na starého sériového vraha - Jacka Rozparovača a uskutočňovať rovnaké "diela" v rovnakom čase, len samozrejme v aktuálnom storočí.

Trochu mi občas vadila naivita hlavnej hrdinky, ktorá napríklad napriek tomu, že vedela, že má dôjsť k ďalšej vražde, aj tak ušla z budovy, len aby sa stretla s frajerom na druhej (ale vlastne, keď tak rozmýšľam, občas stváram tiež hlúposti v nie práve najvhodnejšom čase...dobre, možno nie počas doby vyčíňajúceho vraha, ale chápeme sa 😉) a mnoho iných menších vecí, ale v konečnom dôsledku ma aj tak dej do seba vtiahol a ja som sa knižkou hravo prelúskla až na koniec.



"...Raz sa ťa niekto opýta, kde si bola, keď sa to dialo. Zapíše sa to do dejín, a ja si chcem pamätať, že som bol na nejakom skvelom mieste - napríklad na streche."


Keďže som trošku závislák na fantasy, páčil sa mi vložený prvok a vlastne celkový koncept, na ktorom je dej založený.
Prečo vraha vidí len Rory?
Prečo je práve ona tá, s ktorou sa rozhodol komunikovať?
Prečo vidí ľudí, ktorých iní nevidia?



"Strach ti neublíži. Keď ťa zachváti, nedodávaj mu silu. Je ako had bez jedu. Zapamätaj si to, môže ťa to zachrániť."



Zaujímavá zápletka, vtip a jemná romantika na spestrenie...
Štýl, ktorý sa ľahko číta... 
Nuž, teším sa na pokračovanie, ktoré mám už objednané 😋
Ku kávičke určite odporúčam.



"Strýko Bick má slabosť pre opustené vtáčiky. V týždni po záverečných skúškach jazdí po okolí a hľadá ich. Myslí to dobre, ale jeho strapatá brada a otlčená dodávka s nápisom CHCEŠ VIDIEŤ MÔJHO KAKADU? sú trochu strašidelné, najmä keď pomaly krúži okolo internátov. Nakoniec sa vždy niekto zľakne, zavolá internátnu ochranku a strýko musí vysvetľovať, že iba zachraňuje papagáje..."




Zdroj obrázka: www.martinus.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára