3. februára 2017

ZO ZÁKULISIA PRÍBEHOV #1: SPISOVATEĽSKÉ PREDSAVZATIA

Keďže som kedysi rada písala a úprimne, dosť mi to chýba, aj kvôli tomu som sa rozhodla zapojiť do projektu s názvom Zo zákulisia príbehov. Jeho autorkami sú slečny Moonlight a Lyn, a ako už z názvu vyplýva, ide o rôzne otázky týkajúce sa zákulisných informácií príbehov, ktoré my (poniektorí) začínajúci písalkovia píšeme. Veľmi sa teším, že sa môžem zapojiť tiež (hoci o rôčik neskôr 😇) a prezradiť vám niečo o mojich poviedkových "plánoch". Verím, že mi to pomôže trošku sa nakopnúť a vám prezradí čo-to z môjho druhého sveta 😉).




1. Mala si minulý rok nejaké spisovateľské predsavzatia? Ak áno, aké?
Úprimne, minulý rok bol jeden z najneproduktívnejších, čo sa písania, či dokonca aj čítania týka (počet prečítaných kníh sa tu normálne hanbím priznať). Mohla by som sa vyhovoriť na cestovanie, keďže som osem mesiacov strávila na Mallorce (najskôr erazmus a neskôr práca cez leto), ale ono by to bola naozaj len výhovorka, pretože ak človek má záujem písať, tak si na to čas nájde, nech sa nachádza kdekoľvek. Myslím však, že za moju nečinnosť môže aj akýsi zvláštny spisovateľský blok, ktorý sa so mnou ťahá už niekoľký rok po sebe, v štýle, že raz za čas možno aj nejaký nápad príde, ale skôr než ho stihnem „zhmotniť“, opäť sa stratí...

2. Na čo by si sa chcela v písaní sústrediť tento rok?
Tak hlavne – začať vôbec písať a – pravidelnejšie.  Už som totiž zistila, že to nie je len o múze, ale aj o zvyku. Keď teda príde múza, pevne ju chytiť a nepustiť. Snažiť sa napísať minimálne pár riadkov. Ak nie každý deň, aspoň pár dni do týždňa. Teraz to aj pre mňa samú znie tvrdo, ale chcela by som sa naozaj posnažiť konečne niečo dokončiť, čo sa mi mimochodom doteraz podarilo len raz a bolo to ešte v roku 2012. Ten krásny pocit si však pamätám doteraz a rada by som ho zažila znova J.


3. Vymenuj niekoľko oblastí, na ktorých chceš tento rok zapracovať.
V prvom rade určite čítanie. V goodreads challange som si nastavila zatiaľ pre istotu menší počet, ale ak by boli aj ostatné mesiace také, ako tentoročný január, pomaličky budem číslo zdvihovať J. A presne od tohto sa odvíja aj druhá oblasť – písanie. Pretože citát „prečítaj tisíc kníh a slová začnú plynúť ako rieka,“ nie je len citát J.  Konkrétne, rada by som do konca roka dopísala poviedku.
A tiež nesmiem zabudnúť na blogovanie. Keďže som si založila nové miesto, chcela by som mu venovať viac času, naučiť sa písať lepšie recenzie a povenovať sa aj kávovej tematike, pretože kávička je moja droga (a nie pre kofeín J).

4. Je v tvojom príbehu nejaká postava, ktorej by si chcel/a dať viac priestoru?
Vzhľadom k tomu, že chcem oživiť jednu „stopnutú“ poviedku z pred piatich rokov, bude najviac práce hlavne na postavách, a to na všetkých. Predtým som nevenovala až tak veľkú pozornosť ich charakterovým vlastnostiam, a tým, že som to sama nemala v hlave úplne utriedené, skončilo to, ako to skončilo. Preto bude práve toto pre mňa teraz najväčšia výzva. Držte mi teda palce J.

5. Napreduje tvoj príbeh smerom, ktorý si si na začiatku určila?
Čo sa týka tohto konkrétneho príbehu, bolo to od začiatku veľmi zaujímavé. Pretože som ho začala písať s jednou predstavou a po pár kapitolkách som to zmietla na úplne iný smer. A bolo to v príbehu samozrejme celkom cítiť, ibaže v tom čase mi to až tak nevadilo, pretože som písala preto, lebo som chcela a mala chuť a nemala som potrebu robiť nejaké korekcie. Teraz ho píšem opäť od začiatku, s tým, že sa to snažím dať nejako dokopy a tiež rozviť tú „druhú“ predstavu, ale úprimne, sama neviem, kam ma to ešte môže odviať J. Rozhodne ale už nechcem robiť až také radikálne zmeny, ako predtým.

6. Vieš, ako skončí tvoj príbeh?
Viem, kam by som sa chcela dostať, ale detaily ešte premyslené nemám. Taktiež som si nie istá, v ktorom „štádiu“ by som to chcela presne ukončiť, pretože mám v hlave dve možnosti – buď to bude dlhšia jedna poviedka, alebo z toho spravím dve série, z ktorej prvá by skončila možno tak trošku napínavejšie J. Uvidím. Záleží od postáv, ako sa budú vyvíjať ;-).


2 komentáre:

  1. Niekedy je možno lepšie nepísať stále. Naberať zážitky a tak. A potom hop a zrazu máš o čom písať :D

    OdpovedaťOdstrániť